Wczoraj leżąc w łóżku i delektując się leniwą niedzielą zastanawiałam się co zrobić w nadchodzącym tygodniu. Jak sprawić, aby był to szczęśliwy tydzień? Swoimi przemyśleniami dzielę się z Wami poniżej.

 

 

Jak zaplanować szczęśliwy tydzień?

 

1. Zadbaj o małe uszczęśliwiające rytuały

 

Szczególnie warto zadbać o te poranne rytuały, aby pozytywnie nastawić się do nadchodzącego dnia. Ja np. lubię zjeść śniadanie bez żadnego pośpiechu i delektować się porannym posiłkiem. To oznacza, że muszę odpowiednio wcześnie wstać. Lubię też po przebudzeniu poczytać książkę. Taka czynność pobudza mój mózg do pracy, więc dodatkowo jestem zadowolona, że robię coś dobrego dla siebie. Innym rytuałem może być słuchanie muzyki, która nas dobrze nastraja do życia. Nie tylko rano, ale w każdej wolnej chwili.

 

2. Odczaruj w swojej głowie niesprzyjające otoczenie

 

Nie wiem, czy tak macie, ale ja mam w swoim otoczeniu sporo narzekaczy. Obecnie tego nie zmienię, więc szukam sposobu na nie wchłanianie tego negatywnego sposobu myślenia. Staram się upozytywniać dawkowane narzekania i odwrócić ich czar, ale niektórzy są w nich tak zdeterminowani, że moje odczarowania nie mają tu wielkiej mocy. Nie zmienię tych osób, ale chcę poprawić swój komfort życia. Postanowiłam więc zmienić postrzeganie tych osób w swojej głowie. Aby niepotrzebnie się nie denerwować wyobrażam sobie tych ludzi jako specjalistów, którzy kochają swoją specjalizację, a więc narzekanie. I teraz patrzę na nich z ciekawością i podziwem, co jeszcze są w stanie wymyślić do narzekania, a sama w duchu jestem tym rozbawiona. Trochę ostatnio się denerwowałam negatywnym otoczeniem, że na mnie wpływa, ale prawda jest taka, że coś wpływa na nas tak długo jak na to pozwalamy. Postanowiłam więc nie przejmować się tymi ludźmi i nie wchłaniać tego co negatywne i przynajmniej w swoim wyobrażeniu zamieniłam to na coś śmiesznego.

 

3. Spotkaj się z kimś przy kim dobrze się czujesz

 

Pomyślcie, kto w Waszym otoczeniu sprawia, że dobrze się czujecie. Nawet jeśli nie macie z kimś szczególnej relacji, ale przy jakimś sporadycznym kontakcie zauważyliście, że dobrze się czujecie z tą osobą, to spróbujcie zaproponować jej spotkanie. Jak ktoś wyzwala w nas to, co najlepsze, to warto poczynić trud nawiązania z kimś takim relacji. Jeśli macie już taką osobę w otoczeniu to chwytajcie za telefon i umówcie się z nią na spotkanie w tym tygodniu.

 

4. Zadbaj o ciało i umysł

 

Po moich doświadczeniach wiem, że dla ciała i umysłu są potrzebne 4 rzeczy: odżywczy pokarm, nawadnianie, aktywność i odpoczynek. Jeśli planujemy 1 tydzień to wystarczy wybrać 1 rzecz, którą poprawimy w tym obszarze. Można np. godzinę przed snem nie zaglądać w telefon, aby zafundować sobie lepszy jakościowo sen. Albo zaplanować 30 min spaceru 3 razy w tygodniu. Dla umysłu, aby nie osłabł potrzebne jest pobudzenie, więc można coś poczytać, albo spróbować rozwinąć nową umiejętność. Widziałam kiedyś filmik, w którym polecano wykonywanie codziennych czynności ręką, z której nie korzystamy, np. umyć zęby lewą ręką jeśli jesteśmy praworęczni. To pobudza mózg do pracy.

 

5. Zadbaj o swoje emocje i duszę

 

Jeśli wiesz, że w tym tygodniu pojawi się coś, co zazwyczaj wytrąca Cię z równowagi, zaplanuj sobie aktywność, która pozwoli Ci powrócić do harmonii. Mi w tym pomaga joga, medytacja, albo opisywanie swoich uczuć czy przemyśleń w notesie. Pomyśl, co Ci pomaga funkcjonować ze spokojem i powracać do siebie. Możesz też wypróbować nowe nastawienie. Jeśli zdarzy się coś, co zazwyczaj negatywnie na Ciebie wpływa, to obiecaj sobie, że w tym tygodniu zareagujesz inaczej. Że w tym tygodniu ta sytuacja nie wytrąci Cię z równowagi, nie zestresuje Cię, nie popsuje Ci humoru. Przez jeden tydzień można spróbować nowego nastawienia i zobaczyć jak podziała.

 

6. Zrób coś dla siebie

 

Tak naprawdę wszystko o czym piszę dzisiaj jest czymś dla siebie. Niemniej może jednak jest coś, co odkładasz od jakiegoś czasu i sobie na to nie pozwalasz. Czy to wizyta na siłowni, czy u fryzjera, a może odwiedziny bliskiej osoby. Ten tydzień możesz wykorzystać właśnie na taką aktywność. Świat się nie zawali, jak w jednym tygodniu zarezerwujesz godzinę dla siebie. Wręcz przeciwnie - zaspokojenie Twoich potrzeb i Twoja radość zaowocują.

 

7. Zaplanuj 1 krok, który zbliży Cię do Twojego marzenia

 

Może błędnie zakładam, ale jestem przekonana, że każdy o czymś marzy. Jeśli myślimy o szczęśliwym tygodniu, to wydaje mi się, że warto go wykorzystać na zaplanowanie 1 kroku, który przybliży Cię do spełnienia Twojego marzenia. Nie pytajcie mnie dlaczego, ale wymyśliłam sobie już kilka lat temu, że chcę pojechać na Alaskę. Do tej pory było to pobożne życzenie, ale ja naprawdę chcę tam pojechać. Postanowiłam więc, że w tym tygodniu poczynię pierwszy krok ku temu:) Poczytam jak na tę Alaskę dotrzeć, ile to kosztuje i co tam w ogóle można robić :)

 

 

A Wy co zaplanowaliście, aby nadchodzący tydzień był szczęśliwy?

 

 

 

 

uśmiech dziewczyna radość festiwal kolorów
20 maja 2019
Jak zaplanować szczęśliwy tydzień?

© 2016-2019 GłupioMĄDRA

Informacje o nowych wpisach i słowo ode mnie